خانه » کتاب » داستان » دانلود ترجمه فارسی کتاب ناشناس مهربان اثر ژول ورن به صورت PDF

دانلود ترجمه فارسی کتاب ناشناس مهربان اثر ژول ورن به صورت PDF

امتیاز شما به این پست !

nashenasemehraban - دانلود ترجمه فارسی کتاب ناشناس مهربان اثر ژول ورن به صورت PDF

دانلود ترجمه فارسی کتاب ناشناس مهربان اثر ژول ورن به صورت PDF

نام کتاب: ناشناس مهربان – جزیره اسرار آمیز (The Mysterious Island)

نویسنده: ژول ورن (اولین نسخه منتشر شده در سال 1874)

مترجم: شهلا نقاش (بر اساس نسخه منتشر شده در سال 1376)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: 2.2 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 132 صفحه

موضوع کتاب ناشناس مهربان:

کتاب ناشناس مهربان یا با نام معروف تر آن جزیره اسرارآمیز، ماجراهای پنج نفر به نام‌های مهندس سایروس اسمیت، ناب برده سیاهپوست، ژدئون اسپیلت خبرنگار، ملوان پنکروف، نوجوانی به نام هاربرت براون را در یک جزیره ناشناخته روایت می‌کند. این پنج نفر در سال ۱۸۶۵ و در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا، با یک بالن از زندانی در شهر ریچموند فرار می‌کنند و و هفت هزار مایل به وسیله طوفان وحشتناکی بر فراز اقیانوس آرام به پیش رانده می‌شوند. در آخرین لحظات متلاشی شدن بالن، به ناچار در جزیره ای غیر مسکونی و ناشناخته در جنوب اقیانوس آرام فرود می‌آیند. وقتی بالن آنها در آستانه رسیدن به خشکی است، مهندس اسمیت به دریا سقوط می‌کند و در شرف مرگ قرار می‌گیرد. اما او به شکل معجزه آسا و مشکوکی نجات پیدا می‌کند.

قسمتی از متن کتاب ناشناس مهربان:

فردای آن روز بر اساس یک برنامه تقسیم کار منظم به جز پنگراف که با استفاده از چاقو در پی فراهم آوردن و ساخت ابزارهای شکار از قبیل نیزه های چوبی و تیر و کمان چوبی بود، دیگران مقدمات ساخت کوره را با تهیه گل رس و ساختن خشت های رسی فراهم نمودند. در طول دو سه روز که آنان سرگرم تهیه خشت های رسی خام و نیز به انتظار خشک شدنشان در برابر آفتاب بودند تجهیزات شکار پنگراف به گونه ای درخور توجه کامل شده بود. کمان با استفاده از شاخه های درختان بادام و الیاف ریسمان مانند گیاهی، تیرهایی فراهم آمده از چوب و تیغ های جوجه تیغی، قلاب ماهی گیری که گاه برای شکار پرندگان در روی زمین به کار میرفت و فلاخن برای پرتاب سنگ و دیگر وسایلی از یان دست…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم تقدیم شما کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.