خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت در مهندسی هزینه سیستمهای بانکی

لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت در مهندسی هزینه سیستمهای بانکی

امتیاز شما به این پست !

article - لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت در مهندسی هزینه سیستمهای بانکی

لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت در مهندسی هزینه سیستمهای بانکی

مدیریت بر مبنای فعالیت رویکردی است که مدیریت فعالیت‌ها را به عنوان روشی برای بهبود مستمر ارزش دریافتی برای مشتریان و همچنین سود حاصل فراهم آوردن این ارزش تأکید دارد. مقاله حاضر لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت که اختصار ABM نام دارد را در مهندسی هزینه سیستم‌های بانکی ارزیابی می‌کند .

چکیده مقاله لزوم بکارگیری مدیریت بر مبنای فعالیت (abm) در مهندسی هزینه سیستمهای بانکی برای دانشجویان رشته مدیریت مالی و حسابداری

رقابت برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات آینده و سرنوشت همه صنایع و موسسات خدماتی را رقم می زند. تا به حال مطالعات متعددی در ارتباط با بهبود کیفیت و تنوع محصولات و عوامل موثر بر آن صورت گرفته اما کمتر به موسسات اعتباری پرداخته شده است. نظام بانکی دولتی ایران و موسسات اعتباری، به عنوان مراکز مالی که اکثریت مردم با آنها سروکار دارند امروزه با چالشهای بی‌شماری مواجه است. حضور بانک های خصوصی، زمزمه فعالیت بانکهای خارجی و همچنین پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، نیاز به تغییر نگرش در نحوه ارائه خدمات را به یک الزام تبدیل نموده است.
اصولا سیستم های اطلاعاتی بانک‌ها و موسسات مالی برای ارائه صورتهای مالی برون سازمانی و گزارشگری خارجی طراحی شدند و در صورت سود و زیان آنها بهای تمام شده فعالیتهای بانکی بر مبنای روشهای سنتی مدیریت محاسبه و فراهم می شود، اما اطلاعاتی در مورد هزینه تمام شده فعالیتهای خاص یا بهای تمام شده هر یک از خدمات و محصولات به صورت جداگانه و دقیق ارائه نمی شود. امروزه با رشد پیچیدگیها و متنوع شدن فعالیتهای بانکی، درک این پیچیدگیها و سنجش تاثیر آن بر هزینه ها و منابع سازمان اهمیت زیادی دارد، بانکها خدماتی را تولید کرده و به مشتریان خود عرضه می کنند، به همین دلیل لازم است که از هزینه ها تمام شده این خدمات مطلع بوده تا بتوانند منفعت و هزینه آنها را ارزیابی کنند. شناخت فعالیتها و خدمات و ارائه اطلاعات دقیق در خصوص بهای تمام شده هریک از این فعالیتها و خدمات مستلزم طراحی و استفاده از یک سیستم مناسب مدیریت یا تخصیص صحیح هزینه ها به فعالیتها و خدمات می باشد. در این مقاله ابتدا نا رسایی روشهای سنتی مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM) را تشریح می کنیم، سپس سیستم مدیریت بر مبنای فعالیت را تعریف کرده و در ادامه به لزوم بکارگیری این نوع سیستم مدیریت در بانک می پردازیم.

کلید واژه : هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABM)، صنعت بانکی، تسهیلات، سپرده، قیمت گذاری داخلی

نویسندگان : سید عرفان رضوی، محمد پرویزی، علی عباسی فرد

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.