خانه » کتاب » علمی » دانلود کتاب فواید گیاه خواری صادق هدایت به صورت PDF

دانلود کتاب فواید گیاه خواری صادق هدایت به صورت PDF

امتیاز شما به این پست !

favayedgiahkhari - دانلود کتاب فواید گیاه خواری صادق هدایت به صورت PDF

دانلود کتاب فواید گیاه خواری صادق هدایت به صورت PDF

نام کتاب: فواید گیاه خواری

نویسنده: صادق هدایت (بر اساس نسخه منتشر شده در سال 1306 شمسی)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: 3.5  مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 92 صفحه

موضوع کتاب فواید گیاه خواری:

فواید گیاه‌خواری عنوان کتابی است که صادق هدایت در سال ۱۳۰۶ پیرامون لزوم تغییر موضع انسان در قبال آزار و کشتار حیوانات در جهت نیل به گیاه‌خواری تألیف نمود. این اثر، سه سال پس از انتشار کتاب انسان و حیوان که در واقع نسخه تکمیل شده تری از آن می‌باشد، تألیف شده‌است. هدایت در حین تألیف این کتاب، ۲۵ سال داشت. فواید گیاه‌خواری با حدیثی از امام علی (ع) آغاز می‌شود: شکمهای خودتان را مقبره حیوانات نسازید.

همچنین این کتاب به بررسی صنعت بیرحمانه تولید گوشت و نکات ظریفی از آن می پردازد که مردم چندان درباره ی آن ها نمی اندیشند. دراین کتاب صادق هدایت نقل قول هایی ازبزرگان گیاه خوار را نیز گردهم آورده است که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

قسمتی از متن کتاب فواید گیاه خواری:

چربی حیوانی در معده هضم نمی شود و کار آن را کند می کند، پس بدن خودش چربی را باید درست بنماید. داستر نوشته: در نتیجه یک مباحثه معروف که دوما بوسینیول، پاپن لییه بیگ، پروز مایلن، ادوارد فلورنس شو و بعد برتلو و کلود برنار در آن دخالت داشتند به ثبوت رسید حیوان با چربی که به او می دهند پروار نمی شود و همچنین نبات اما به طیق دیگری او خودش چربی را می سازد.

حیوانات علفخوار از روی تجزیه شیمیایی خوراک خود را آماده نمی کند. با وجود این همه مواد لازمه بدن خودشان را فقط از سبزی ها می گیرند. جربی یک خوراک فاسدی است که تمام آن در نزدیکی آتش درست شده …

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم تقدیم شما کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.