خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف از سفر به ایران به صورت PDF

دانلود کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف از سفر به ایران به صورت PDF

امتیاز شما به این پست !

siahatnamemosiocherikov - دانلود کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف از سفر به ایران به صورت PDF

دانلود کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف از سفر به ایران به صورت PDF

نام کتاب: سیاحتنامه مسیو چریکف

نویسنده: مسیو چریکف (اولین نسخه منتشر شده در سال 1875)

مترجم: آبکار مسیحی – به کوشش علی اصغر عمران (بر اساس نسخه منتشر شده در سال 1358 شمسی)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: 3.3 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 223 صفحه

موضوع کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف:

به دنبال انعقاد معاهده ارزنه الروم در دوره ناصرالدین شاه قاجار، مقرر شد که از طرف دولت‌های ایران و عثمانی مامورانی به مرزهای دو کشور روانه شوند تا درباره تعیین خط مرزی مذاکره کنند. از طرف روس و انگلیس نیز مامورانی برای رسیدگی به اختلافات اعزام شدند. ریاست هیئت نمایندگی دولت روسیه با کلنل چریکف بود. وی مدت چهار سال کمیسر و رئیس کمیسیون تحدید حدود ایران و عثمانی بود که به اتفاق سه نقشه‌بردار گزارشی تهیه و به دولت متبوع خود ارائه کرد. پس از فوت وی در سال 1860م، جانشینش، مسیو غمارف آن را جمع‌آوری و در سال 1875م در پطرزبورگ به چاپ رساند. این یادداشت‌ها که با عنوان «سیاحت‌نامه چریکف» در ایران منتشر شد از نظر بررسی تاریخچه روابط سیاسی ایران و عثمانی، مرزهای غربی کشور، همچنین وضعیت شهرها و آبادی‌ها و ساکنان آن‌ها در آن عصر در زمره منابع دست اول به‌شمار می‌آید.

قسمتی از متن کتاب سیاحتنامه مسیو چریکف:

در ششم ماه سپتامبر، یک ساعت به صبح مانده، از خرم آباد عازم شدیم. در نیم فرسخی شهر، اردشیرمیرزا اردو زده توقف داشت. ما قرض خود دانستیم که شاهزاده را ملاقات کرده برویم. محل وسیعی را مضرب خیام شاهزاده قرار داده بودند و در دور او چادرهای سربازها نیز به طور بی نظمی زده شده و شاهزاده را در میان گرفته بودند. در نزدیکی چادر صاحب منصب فوج، بیدق سرخی نصب بود. در درب چادر شاهزاده، ده نفر موزیکانچی با موزیکان های خود مرا سلام دادند…

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم تقدیم شما کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.