خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی به صورت PDF

دانلود کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی به صورت PDF

امتیاز شما به این پست !

hayatvaoghatsoltanmahmod - دانلود کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی به صورت PDF

دانلود کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی به صورت PDF

نام کتاب: حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی

نویسنده: محمد ناظم (بر اساس نسخه منتشر شده در سال 1378 شمسی)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: 7.2 مگابایت

تعداد صفحات کتاب: 245 صفحه

موضوع کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی: تاریخی

توضیحات بیشتر:

کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی اثر است از محمد ناظم دانشجوی هندی دانشگاه آکسفورد که در حدود سال 1318 ویرایش اول آن نگاشته شده و ویرایش دوم آن نیز در سال 1378 منتشر شده است. این کتاب در رابطه با زندگی سلطان محمود غزنوی موسس سلسله غزنویان است. سلطان محمود اولین فرمانروای مستقل و بزرگ‌ترین فرد خاندان غزنوی است. او به جنگاوری و بی‌باکی و کثرت فتوحات و شکوه دربار در تاریخ اسلام و غزواتش در هند و غنایمی که از آنجا آورده مشهور است. وی اولین فرمانروا در قلمرو خلافت اسلامی است که به خود عنوان سلطان داد تا استقلال خود را از دستگاه خلافت نشان دهد هر چند خلیفه فقط لقب امیر را برای او پذیرفته بود. وی شهر غزنه را به مرکز امپراتوری خود که شامل افغانستان امروزی، شمال غرب هند، قسمتی از پاکستان امروزی می‌شد تبدیل نمود.

قسمتی از متن کتاب حیات و اوقات سلطان محمود غزنوی:

علاوالدوله نیز بایشان خوش سلوکی نمود، مگر این رویه بسیار وقت دوام نکرد چه محمود متعاقب ورودشان در اصفهان به علاوالدوله پیغام فرستاد که یک تن را زنده نگذارد. بنابر آن علاوالدوله برای دستگیری آنها ضیافتی ترتیب داده و روسای مزبور از نقشه مخفی علاوالدوله توسط غلامان ترکی او مطلع گردیده فورا خارج شدند و با اینکه نفری علاوالدوله در انسداد راه شان کوشیدند. مگر سلاجقه جنگ کنان بیرون آمدند و قطعه از کردها را که به تعقیب آنها مقرر شد، شکست داده خود به آذربایجان و کوه های بلخان بگریختند …

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم تقدیم شما کرده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.