خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود مداحی صلوات شعبانیه با صدای حاج قاسم موسوی قهار با متن و ترجمه

دانلود مداحی صلوات شعبانیه با صدای حاج قاسم موسوی قهار با متن و ترجمه

امتیاز شما به این پست !

Salavat Shabaniye - دانلود مداحی صلوات شعبانیه با صدای حاج قاسم موسوی قهار با متن و ترجمه

متن صلوات شعبانیه همراه با ترجمه فارسی و فایل صوتی

عنوان فایل صوتی : مداحی صلوات شعبانیه

مداح : حاج قاسم موسوی قهار

فرمت فایل : MP3

حجم فایل : 1.13 مگابایت

مدت زمان : 8 دقیقه و 20 ثانیه

یکی از دعاها و اعمال مشترکه ماه شعبان صلوات شعبانیه است که از حضرت امام سجاد علیه السلام نقل شده است و خواندنش در هنگام ظهر شرعی و همچنین نیمه‌شب مستحب است. صلوات شعبانیه از نظر تاریخی نیز بسیار مهم است. به دلیل اینکه این دعا و صلوات نقل مستقیم از سوی پیشوای شیعی است. جنبه مهم دیگر این دعا، اشاره به وضع تاریخی دوران امام زین‌العابدین و نحوه رویکرد پیشوایان شیعه در مواجهه با مخالفان دوران است. علاوه بر صلوات و دعای ماه شعبان مناجات شعبانیه نیز اهمیت زیادی دارد. مداحی صلوات شعبانیه با صدای دلنواز حاج قاسم موسوی قهار به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا شد .

متن اصلی و عربی دعای مخصوص ماه شعبان (صلوات شعبانیه)

اَللّهُمََّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ

شَجَرَهِ النُّبُوَّهِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَهِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَهِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ اَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ

الْفُلْکِ الْجارِیَهِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَهِ یَامَنُ مَنْ رَکِبَها وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الْکَهْفِ الْحَصینِ وَ غِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکینِ وَ مَلْجَاءِ الْهارِبینَ وَ عِصْمَهِ الْمُعْتَصِمینَ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

صَلوهً کَثیرَهً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَداَّءً وَ قَضاَّءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَ قُوَّهٍ یا رَبَّ الْعالَمینَ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الطَّیِّبینَ الاْبْرارِ الاْخْیارِ الَّذینَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

وَ اعْمُرْ قَلْبى بِطاعَتِکَ وَ لا تُخْزِنى بِمَعْصِیَتِکَ وَ ارْزُقْنى مُواساهَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ نَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ وَ اَحْیَیْتَنى تَحْتَ ظِلِّکَ وَ هذا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ.

شَعْبانُ الَّذى حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَهِ وَ الرِّضْوانِ الَّذى کانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّمَ یَدْاَبُ فى صِیامِهِ وَ قِیامِهِ فى لَیالیهِ وَ اَیّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فى اِکْرامِهِ وَاِعْظامِهِ اِلى مَحَلِّ حِمامِهِ.

اَللّهُمَّ فَاَعِنّا عَلَى الاِْسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فیهِ وَ نَیْلِ الشَّفاعَهِ لَدَیْهِ

اَللّهُمَّ وَ اجْعَلْهُ لى شَفیعاً مُشَفَّعاً وَ طَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً وَ اجْعَلْنى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّى اَلْقاکَ یَوْمَ الْقِیمَهِ عَنّى راضِیاً وَ عَنْ ذُنُوبى غاضِیاً قَدْ اَوْجَبْتَ لى مِنْکَ الرَّحْمَهَ وَ الرِّضْوانَ وَ اَنْزَلْتَنى دارَ الْقَرارِ وَ مَحَلَّ الاْخْیارِ.

ترجمه فارسی صلوات شعبانیه – دعای مخصوص ماه شعبان المعظم

خدایا، بر محمّد و مخاندان محمد درود فرست، درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل آمدوشد فرشتگان و معدن دانش و خانواده وحى.

خدایا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، کشتى روان در اقیانوس‌هاى عمیق، که هرکه به آن توسل جوید ایمنى یابد، و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش‌افتاده از آنها، از دین خارج است و عقب‌مانده از آنان نابود است، و همراه آنان، ملحق به حق است.

خدایا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، که پناهگاه محکم و فریادرس بیچارگان درمانده و پناه گریختگان و دستاویز استوار براى چنگ‌اندازان هستند.

خدایا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، درودى که براى آنان موجب خشنودى و براى ما مایه اداکردن و به‌جاآوردن حق محمّد و خاندان محمّد باشد، به‌حول و نیرویت اى پروردگار جهانیان.

خدایا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن پاکان و نیکان و خوبان، که حقوقشان را بر همه واجب کردى، و پیروى و ولایتشان را بر همگان فرض نمودى.

خدایا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و دلم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانى از خود رسوایم مساز و توفیقم ده که همیارى کنم با کسانی که رزقت را بر ایشان تنگ گرفتى، به‌مدد آنچه از فضلت بر من وسعت دادى، و از عدلت بر من گستردى، و مرا در سایه رحمتت زنده داشتى روزى من فرما.

این ماه، ماه پیامبرت می‌باشد، آن سرور فرستادگان، شعبانى که آن را به رحمت و رضوانت پوشاندى، ماهى که رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش باد) در روزه‌دارى و به‌پاداشتن عبادت در شب‌ها و روزهایش تا هنگام مرگ، با تمام توان کوشش مى‌کرد، تنها براى فروتنى در برابرت و گرامى‌داشتِ ماه شعبان.

خدایا، ما را در این ماه به پیروى از روشش و رسیدن به شفاعتش یارى فرما.

خدایا، او را برای من شفیعى با شفاعت پذیرفته، و راهى روشن به‌سویت قرار ده و ما را پیرو او گردان، تا آنگاه که تو را در قیامت دیدار کنم، درحالی‌که از من خشنود باشى و از گناهانم چشم بپوشى، و رحمت و رضوانت را بر من واجب نموده و مرا در بهشت و جایگاه خوبان درآورده باشى.

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم فایل صوتی مداحی صلوات شعبانیه (مداحی دعای مخصوص ماه شعبان) در قالب mp3 با کیفیت بالا همراه با متن و ترجمه فارسی و پخش آنلاین اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.