خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود تلاوت سوره‌های علق، قارعه و حمد از عبده عبدالراضی

دانلود تلاوت سوره‌های علق، قارعه و حمد از عبده عبدالراضی

امتیاز شما به این پست !

Abdorrazi - دانلود تلاوت سوره‌های علق، قارعه و حمد از عبده عبدالراضی

دانلود تلاوت سوره‌های علق، قارعه و حمد از عبده عبدالراضی

عنوان قرائت : تلاوت مجلسی سوره‌های علق، قارعه و حمد

قاری : شیخ عبده عبدالراضی

فرمت فایل : MP3

حجم فایل : 3.93 مگابایت

مدت زمان : 17 دقیقه و 12 ثانیه

شیخ عبده عبدالراضی یکی از قاریان بزرگ ولی ناشناخته است که در سال 1922 در استان سوهاج کشور مصر به دنیا آمد و در سال 1978 (در سن 56 سالگی) از دنیا رفت. او جزء قاریان نسل دوم پس از رادیو و در واقع همان نسل طلایی مصر بود. شاید دلیل معروف نبودنش زندگی در محله فقیرنشین و تلاوت نکردن در رادیو مصر بود. شیخ عبده عبدالراضی در 6 سالگی نابینا شد و از همان زمان تلاوت و ترتیل قرآن کریم را آغاز کرد. سبک او در تلاوت، ترکیبی از سبکهای محمد سلامه و استاد رفعت بود. قرائت سوره‌های علق، قارعه و حمد یکی از تلاوتهای مجلسی استاد مرحوم عبده عبدالراضی بود که بیش از 17 دقیقه به طول انجامید .

مشخصات سوره مبارکه علق در قرآن مجید

سوره مبارکه علق نود و ششمین سوره در قرآن مجید، دارای 19 آیه شریفه، جزء سی ام، صفحه 597 و مکی است. این سوره بعد از سوره مبارکه تین و قبل از سوره مبارکه قدر در قرآن کریم ثبت شد. سوره مبارکه علق نخستین سوره نازل شده بر پیامبر اسلام (ص) است .

مشخصات سوره مبارکه قارعه در قرآن مجید

سوره مبارکه القارعه صد و یکمین سوره در قرآن مجید، دارای 11 آیه شریفه، جزء سی ام، صفحه 600 و مکی است. این سوره بعد از سوره مبارکه عادیات و قبل از سوره مبارکه تکاثر در قرآن کریم ثبت شد.

مشخصات سوره مبارکه حمد (فاتحه اکتاب) در قٰرآن مجید

سوره حمد نخستین سوره قرآن، در صفحه 1، جزء 1 و یکی از سوره‌های مکی قرآن مجید است که قبل از سوره مبارکه بقره ثبت شده است. از سوره فاتحه به عنوان مادر قرآن یا امّ القرآن نیز یاد می‌شود .

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم تلاوت مجلسی آیات اول تا آخر سوره های علق ، قارعه ، حمد و آیات 1 و 2 سوره بقره با صدای استاد مرحوم شیخ عبده عبدالراضی در قالب فایل صوتی mp3 همراه با پخش آنلاین اختصاص یافت .

دانلود گلچین تلاوت و ترتیل سوره حمد با صدای قاریان معروف

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.