خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ از استاد حسن رضائیان

دانلود تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ از استاد حسن رضائیان

امتیاز شما به این پست !

Hasan Rezaeeyan2 - دانلود تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ از استاد حسن رضائیان

دانلود تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ از استاد حسن رضائیان

عنوان قرائت : تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ

قاری : حسن رضائیان

فرمت فایل : MP3

حجم فایل : 17.75 مگابایت

مدت زمان : 25 دقیقه و 50 ثانیه

حاج حسن رضائیان یکی از قاریان برجسته و ممتاز از جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ 7 مهرماه سال 1334 در تهران به دنیا آمد. جو مذهبی خانواده و اشتیاق فراوان او را ترغیب کرد که در در سن 12 سالگی در مسیر تلاوت و ترتیل قرآن کریم حرکت کند و در این زمینه به موفقیهای فراوانی برسد. حسن رضائیان نخستین برنامه رسمى تلاوت خود را در مسجد دارالسلام تهران اجرا کرد. او از سبک تلاوت اساتید بزرگ مصری یعنی استاد عبدالباسط، استاد مصطفی غلوش و استاد منشاوی تقلید می کند ولی در مجموع سبک تلاوت مجلسی ایشان بیشتر به استاد عبدالباسط گرایش دارد. او در مسابقات بین المللی آفریقای جنوبی رتبه نخست و در مالزی رتبه سوم را کسب کرد. او برای قرائت و ترتیل قرآن مجید به کشورهای دیگری نیز سفر کرد. همچنین داوری مسابقات زیادی را در داخل کشور به عهده گرفت. تلاوت مجلسی سوره واقعه و نبأ یکی از قرائتهای زیبای ایشان است. ایشان در اینجا آیات 1 تا 26 سوره واقعه و آیات 31 تا آخر از سوره نبأ را تلاوت کردند .

مشخصات سوره مبارکه واقعه (اذا وقعت الواقعه …)در قرآن کریم

سوره مبارکه واقعه سوره ای است مکی، پنجاه‌ و ششمین سوره، جزء 27، دارای 96 آیات شریفه، صفحه 534 تا 537، بعد از سوره مبارکه الرحمن و قبل از سوره مبارکه حدید در قرآن ثبت شده است . در این سوره مبارکه اخبار و احوال قیامت در آن ذکر شده است و طبق روایت پیامبر اسلام هر کس سوره واقعه را بخواند و به آن فکر کند جزء غافلان نیست .

مشخصات سوره مبارکه نبأ (عمّ) در قرآن

سوره مبارکه النبأ سوره ای است مکی، هفتاد و هشتمین سوره، جزء 30، دارای 40 آیات شریفه، صفحه 582 تا 583، بعد از سوره مبارکه مرسلات و قبل از سوره مبارکه نازعات در قرآن ثبت شده است . این سوره بیشتر به تشریح پاداش و کیفر روز قیامت می پردازد .

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم تلاوت مجلسی از سوره‌‌های مبارکه واقعه (آیات اول تا 26) و نبأ (آیه 31 تا آخر) با صدای استاد حسن رضائیان در قالب فایل صوتی mp3 با کیفیت عالی همراه با پخش آنلاین اختصاص یافت .

دانلود گلچین تلاوتهای استاد حسن رضائیان

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.