خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز

دانلود کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز

امتیاز شما به این پست !

david  - دانلود کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز

دانلود کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز

دیوید کاپرفیلد (David Copperfield)، نام رمانی نوشتهٔ چارلز دیکنز نویسندهٔ انگلیسی و نیز نام شخصیت اصلی همین داستان است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۸۵۰ میلادی منتشر شد. دیکنز آن را از سایر کتاب های خود برتر می‌دانست شاید از این رو که حوادث هیجان­انگیز و بسیاری از عناصر داستان برگرفته از رخدادهای زندگی خود او است و می‌توان گفت بیش از دیگر رمان‌های او، قالب اتوبیوگرافی دارد. شخصیت اصلی این داستان، دیوید کاپرفیلد، کودک مورد علاقه خود دیکنز نیز می‌باشد.

دیوید کاپرفیلد به دوران پختگی و کمال هنری دیکنز تعلق دارد. حجم انتقاد صریح اجتماعی در این رمان کمتر از نوشته‌های دیگر او است. در این جا توجه نویسنده بیشتر به ماجراهای خانگی و روحانی است تا بی‌دادهای اجتماعی. هرچند با توجه به زندگی خود نویسنده، همچنان در این رمان به مسائل روانشناختی از دید اجتماعی آشکارا توجه شده است. خفت‌های شخصیت پیپ در این رمان، فرازجویی‌هایش، بزرگ‌منشی‌های به خود بسته‌اش و نیز ترقی و تنزلش همه نمادهای اجتماعی قابل شناخت‌اند.

خلاصه داستان دیوید کاپرفیلد:

دیوید شش ماه پس ازمرگ پدرش به دنیا می آید و مادرش برای خلاصی ازمشکلات زندگی با آقای موردستون ازدواج می کند. ناپدری دیوید رفتاری خشونت آمیز با او دار دو سرانجام هم دیوید نوجوان روانه مدرسه ای واقع در خارج از شهر می شود. اما بزودی مادر دیوید می میرد و پس از این حادثه موردستون او را از مدرسه بیرون می آورد و برای کار به انبار بد آب و هوایی می فرستد که خود مالک آن است. دیوید عاقبت یک روز از دست ناپدری خود فرار می کند و پیاده به دوور پیش عمه ترات وود می رود….

وبسایت ایرانی دیتا ترجمه مسعود رجب نیا از کتاب دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز را برای دانلود در اختیار شما قرار می دهد. امید است مورد پسند و رضایت شما واقع شود.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 18.66 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    دیدگاه ها 1 دیدگاه
    1. blank
      محمد
      در تاریخ 2019/07/16 :

      عالیییییی. مرسی

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.