خانه » دانشنامه » تاریخی » آیپک و تأثیر آن بر انتخابات ایالات متحده آمریکا + دانلود مقاله PDF

آیپک و تأثیر آن بر انتخابات ایالات متحده آمریکا + دانلود مقاله PDF

امتیاز شما به این پست !

IPAC - آیپک و تأثیر آن بر انتخابات ایالات متحده آمریکا + دانلود مقاله PDF

آیپک و تأثیر آن بر انتخابات ایالات متحده آمریکا + دانلود مقاله PDF

یهودیان آمریکا برای تأثیرگذاری در سیاست خارجی آمریکا و برای پیش‌برد اهداف کلان خود در این کشور، مجموعه ای از سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف را به وجود آورده‌اند. یکی از مهمترین این سازمانها که سازمانهای دیگر نیز وابسته به آن هستند، کمیته امور عمومی آمریکا – اسرائیل یا همان آیپک ـ(IPAC) است که مسئولیت برنامه‌ریزی برای هماهنگی میان اکثریت سازمان های یهودی در امریکا را به عهده دارد. این سازمان با در اختیار داشتن ثروت هنگفت و رسانه‌های قدرتمند و در نتیجه نفوذ در کنگره و کابینه آمریکا، این کار را به بهترین نحو انجام می دهد. مقاله حاضر جزئیات و توضیحات تفصیلی آن را با ذکر منابع فراوان و معتبر بیان می کند .

چکیده مقاله

ساختار سیاسی غیرمتمرکز و توزیع شده ایالات متحده آمریکا باعث شده است که جریان ها و تشکل های فراوانی بتوانند در روند پیچیده تصمیم گیری سیاسی در این کشور تأثیر قابل توجه بگذارند. با آن که یهودیان تنها حدود سه درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما توانسته اند به تاثیرگذارترین اقلیت قومی در ساختار قدرت آمریکا تبدیل شوند.

یهودیان آمریکا مجموعه چشمگیری از سازمان های مختلف را برای تاثیرگذاری بر سیاست خارجی آمریکا به وجود آورده اند که در این میان نقش «کمیته امور عمومی آمریکا و اسراییل» (آپیک) به عنوان قدرتمندترین و شناخته شده ترین سازمان یهودی آمریکا بسیار شاخص است. این پژوهش در پی پاسخ به این پرسش است که آیپک در انتخاب اعضای کنگره و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا چه نقشی را ایفا می کند؟ در پاسخ به این پرسش فرضیه پژوهش بیان می کند که اکثر نامزدهای نمایندگی کنگره و ریاست جمهوری سعی می کنند نظر مثبت این سازمان را به خود جلب کنند و از حمایت های مالی و تبلیغاتی گسترده آن بهره مند شوند و در عوض سازمان آیپک نیز با ارائه این حمایت ها به دنبال هدایت افکار عمومی و دستگاه های سیاست گذاری خارجی آمریکا برای تحقق اهداف خود در حمایت از اسراییل است .

کلید واژه: آیپک، ایالات متحده آمریکا، اسراییل، انتخابات، لابی یهود (صهیونیسم)

نویسندگان : رضا سیمبر ، کیانوش نظری – نشریه تحقیقات سیاسی و بین‌المللی، پاییز 1393، دوره 6، شماره 20

این پست دانشنامه‌ای از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله آیپک و تأثیر آن بر انتخابات ایالات متحده آمریکا در قالب فایل pdf اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.