خانه » دانشنامه » مذهبی » دعای رفع بلا همراه با ترجمه فارسی

دعای رفع بلا همراه با ترجمه فارسی

امتیاز شما به این پست !

doa rafe bala - دعای رفع بلا همراه با ترجمه فارسی

دعای رفع بلا همراه با ترجمه فارسی

یکی از دعاهای امام سجاد علیه السلام که بارها خوانده می شد دعای رفع بلا است. اگر مؤمن دعای رفع بلا یا دعای حفظ از بلا و آسیب را از ته قلب بخواند و با اعتقاد خالص همراه باشد کلیه بلاهای ناشی از انس و جن از او رفع می شود و زیان از او دور می شود. این پست مذهبی به دعای امام سجاد علیه السلام در مورد رفع بلا همراه با ترجمه فارسی اختصاص یافت.

دعای حفظ از بلا با ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ قَضَائِکَ ، وَ بِمَا صَرَفْتَ عَنِّی مِنْ بَلَائِکَ ، فَلَا تَجْعَلْ حَظِّی مِنْ رَحْمَتِکَ مَا عَجَّلْتَ لِی مِنْ عَافِیَتِکَ فَأَکُونَ قَدْ شَقِیتُ بِمَا أَحْبَبْتُ وَ سَعِدَ غَیْرِی بِمَا کَرِهْتُ .

خداوندا! تو را سپاس گویم بر حسن تقدیر تو که بلا را از من دور کردى. اما بهره‏ى مرا از رحمت خود، در این تندرستى عاجل منحصر مساز که خوشى من عاقبت موجب بدبختى شود و دیگران از آنچه مرا ناخوش مى‏آید سعادتمند گردند.
وَ إِنْ یَکُنْ مَا ظَلِلْتُ فِیهِ أَوْ بِتُّ فِیهِ مِنْ هَذِهِ الْعَافِیَةِ بَیْنَ یَدَیْ بَلَاءٍ لَا یَنْقَطِعُ وَ وِزْرٍ لاَ یَرْتَفِعُ فَقَدِّمْ لِی مَا أَخَّرْتَ ، وَ أَخِّرْ عَنّی مَا قَدَّمْتَ .

و اگر این عافیت که روز و شب از آن برخوردارم، بلائى به دنبال دارد ناگسستنى و بارى بر دوش من نهد ننهادى، پس آنچه تاخیر انداخته‏اى پیش فرست و آنچه پیش فرستادى به تاخیر انداز.
فَغَیْرُ کَثِیرٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْفَنَاءُ ، وَ غَیْرُ قَلِیلٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْبَقَاءُ ،
وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ

زیرا که آنچه به نیستى انجامد بسیار نیست و آنچه جاویدان ماند اندک نباشد و بر محمد و خاندان او درود فرست.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.